Får du ingen orderbekräftelse? Kolla din skräppost eller mejla info@billebro.se. Samma med Klarna, vi använder nu Resurs och lägger upp kredit eller delbetalning, mejla oss! Ring 0708567232 om ingen svarar skicka SMS. Bygger även ny verksamhet, se rentalhome.se








Kundvagn
Kundvagnen är tom!

Uthyrning av företagsbostäder se www.rentalhome.se

Postorder eller hämta. Boka besök på info@billebro.se. Swish 1231272434

©2024 billebro

Powered by FozzCom  9.99

Sitekarta Cookies Köpvillkor

Service och garanti-ärenden sköts oftast inte av oss utan de sköts istället direkt av våra leverantörer. Se text nedan.

Om du inte följer våra anvisningar att skicka direkt till den service-agent vi anvisar tillkommer en administrativ avgift på 995 kr samt räkna med väsentligt  förlängd servicetid.



Obs för faktura-ärenden med Klarna ring 08- 120 120 10

För privatpersoner och företag gäller olika garantivillkor. För företag och/eller professionell användning gäller 3 månaders garanti på de flesta produkter. För privatpersoner gäller 1 år, Casio 3 resp 5 år på olika modeller.

För rökmaskiner så gäller ej garanti i många fall. För att garanti ska gälla så ska rengöring göras inuti efter varje gång den använts, dvs att använda rengöringsvätska efter varje gång och/eller rengöring med tryckluft som flera hyrföretag gör på sina rökmaskiner. Annars kläggar den igen inuti precis som kaffebryggare som ej rengörs.

Har du en vara av nedanstående fabrikat så ska den varan skickas direkt till generalagentens serviceverkstad. Kontakta oss om du har en produkt från någon av följande fabrikat:

CASIO
dB TECHNOLOGIES
DYNACORD
ELECTRO VOICE
JBL
RELOOP
ZOOM

* Produkterna skall enbart skickas med företagspaket. 

Vi debiterar minimum kostnad på 1495:- plus fraktkostnader för följande serviceärenden:
Kund väljer att ej reparera efter felsökning och lämnat prisförslag på reparation.
Kategoriseras kunds egen skötsel (t.ex. byta säkring, yttre rengöring, byta kladdig kabel)
Ingrepp har skett i produkten.
Produkten är hanterad på ett ovarsamt och oaktsamt sätt.


För att göra ett serviceärende:

Börja med att rapportera ett serviceärende genom att fylla i nedanstående formulär.
Fyll i allt så noga du kan.
Det är mycket viktigt att Du fyller i felbeskrivningen så beskrivande det bara går. Det är krav från leverantörerna.
 
Vi testar produkten enligt den angivna/medföljande felbeskrivningen. Efter konstaterat fel reparerar eller ersätter vi produkten.
 
För felfria produkter som inskickats, eller för produkter vars fel uppkommit genom uppenbar brist vid hantering eller en direkt felaktig användning, debiteras undersökningsavgift 1495kr respektive serviceavgift plus returfrakt.
 
Det är kundens ansvar att produkten förpackas väl för att minimera risken för transportskador, fraktföretagets packanvisningar gäller. Vid undermålig förpackning på inkommande produkter för service tas en extra emballageavgift a’ 150:- ex moms ut vid återsändandet av produkten.
 
I det fall varan varit defekt direkt vid uppackning så måste det anmälas inom 8 dagar från mottagandet. Om en vara är defekt från början så tar vi tillbaka den med vår egen frakt - vi skickar er fraktinformation per email, vi betalar inga utlägg för extern frakt.

Leverans efter service
Ange om produkten skall hämtas eller skickas tillbaks efter avslutad service
Inskickat av
Ordernummer
Ange det ordernummer som ni beställde den felande produkten på.
Returadress gata/box
Returadress postnr/ort
Telefon
E-post
Produkt
Serienummer
Fabrikat
Välj fabrikat, eller ange det i textrutan nedan om det saknas i listan
Garantianspråk
Om garantianspråk fyll i fakturanr. Kvitto/garantibevis måste bifogas vid garantianspråk!
Inköpsdatum
Ange vilka tillbehör som ni skickar med
Felbeskrivning
Skriv exakt vad du gjorde när felet uppstod, samt vad du tror felet är. Om du inte skriver exakt vad du gjorde gäller inte garantin.
 
Jag (ägare/inlämnare/inskickare av ovanstående produkt) har lämnat korrekta serviceuppgifter och har tagit del av all ovanstående information.
 
OBS! För att hanteringen av din produkt skall gå så snabbt som möjligt är det mycket viktigt att du tejpar fast servicerapporten direkt på produkten, och inte bara lägger den i förpackningen.
Samt gör en kopia som du tejpar fast på utsidan av paketet, så vi direkt kan se vad det gäller innan vi öppnar det.
Tack på förhand!

Allt inom ljud & ljus & DJ – Hyr eller köp ljud eller DJ-utrustning. Bygg upp en speciell atmosfär till eventet, festen eller ditt framträdande. Välj ljud- och ljussystem med omsorg! Hos Billebro hittar du allt som behövs inom ljud och ljus. Hyr eller köp din PA eller DJ-utrustning, komplettera eventet med nya PA-högtalare till förmånliga priser. Vi som arbetar här är själva DJ:s, musiker, ljudtekniker och studiotekniker, vi vet vad vi snackar om och vi kan ge dig goda råd och bra support. Vårt breda sortiment samt vår kunskap inom ljud och ljus hjälper dig att bygga upp den perfekta lösningen! Och du, vi hjälper även till med installationen! Upp till 2 års delbetalning för max 50 000 kr via Klarna, ett år räntefritt!