RETUR:
Defekt vara ska ej skickas eller lämnas till oss - det ska till vår service-agent, se under service.
Använd en extra kartong runt varan - dels för att vi ska kunna sälja den igen (annars ger vi inte pengarna tillbaka till er) och dels för att fraktbolagen slänger hejvilt med paketen (och är det skadat vid ankomst här så får ni inte pengar tillbaka).
Skicka som företagspaket, med UPS el likn. Inte vanligt postpaket. I annat fall tar vi ut en avgift på 350kr om vi får åka till ombud för att hämta paket - vilket vi nästan aldrig gör.
Vi kan inte ta emot paket skickade med Bussgods då vi inte har bemanning att åka runt till olika ombud.
Vid återbetalning betalar vi tillbaka det belopp vi fått in efter att kortföretaget eller klarna tagit sina avgifter och den ekonomikonsult vi anlitar tagit sin avgift. Även frakt, returfrakt, paket, emballage och paketeringskostnad och liknande kostnader som vi haft för att leverera och återta paket från kund dras av. Om du ångrar ett köp innan vi skickat varan så betalar vi tillbaka beloppet minus avgifter som dragits samt en administrativ avgift på 150kr.
Vill du hellre byta mot andra varor eller ha ett tillgodokvitto så dras ingenting av. Det måste användas inom tre månader från returdatum.
Ångerrätt:
Som konsument (obs privatperson) har du hos Billebro 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara vi har skickat till dig. Ångerrätten regleras i Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Den gäller endast på postorder leverans med frakt till dig, inte om du väljer att hämta hos oss, det räknas då som butiksköp och då har du 14 dagars bytesrätt.
Enligt 4 § i denna lag gäller inte ångerrätten distansavtal om bland annat: · En vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal. · En förseglad ljud- eller bildupptagning (t.ex. CD-skiva/DVD-film) eller ett förseglat datorprogram och förseglingen har brutits.
Ångerrätten omfattar ej varor som inhandlas i våra butiker och gäller inte företag, samt endast om varan är i väsentligen oförändrat skick. Detta innebär att produkten skall kunna säljas som ny till nästkommande kund, utan att denne reagerar på att produkten ser använd ut. Du står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt. Vid återbetalning till Norge och andra länder ange BIC och IBAN nummer. Kostnader som banker, krediföretag, kortföretag tar ut dras av.
Observera att större försändelser måste returneras som företagspaket.
Postpaket och rekommenderade brev körs ej ut till Billebros lager och vi har därför ej möjlighet att hämta ut dessa.
I det fall varan varit defekt direkt vid uppackning så måste det anmälas inom 5 dagar från mottagandet.
Om en vara är defekt från början så tar vi tillbaka den med vår egen
frakt - vi skickar er fraktinformation per email, vi betalar inga utlägg
för extern frakt.
Vid åberopande av ångerrätt:
Meddela Billebros kundtjänst snarast, men senast inom 14 dagar från det att du har mottagit beställningen eller del av den att du avser utöva din ångerrätt.
· Returnera varan i sin produktkartong med det avsedda inneremballaget snarast efter att du meddelat oss om att avtalet frånträds.
· Bifoga kontouppgifter för återbetalning. Återbetalning sker inom 30 dagar från det att varan mottagits av oss.
Adress för retur är:
Billebro Logistik & Distribution
Färsjövägen 18
34155 DÖRARP
Varan ska vara komplett.
Detta innebär att alla tillbehör (fjärrkontroll, bruksanvisning, batterier etc) ska finnas med i returen. Billebro förbehåller sig rätten att debitera självkostnadspris för de saknade delarna i de fall returen ej är komplett. Billebro löser ej ut paket mot postförskott. Ej uthämtad försändelse betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten.
Reklamation:
1 års reklamationsrätt, för att kunna reklamera ett fel måste du göra detta inom skälig tid från det att du upptäckt felet. Du måste även kunna styrka ditt köp vid en reklamation, vi rekommenderar bifogande av kvitto eller följesedel. Billebro testar alla inlämnade produkter. Visar det sig att det är ett fel som inte täcks av garanti eller reklamationsrätt alternativt om produkten är felfri debiteras kunden från 995 kr för Billebros testarbete. Avgiften kan komma att bli avsevärt högre om felet upptäcks av en certifierad servicefirma. För att undvika onödiga reklamationer hänvisar vi till tillverkarens eller generalagenten. Vid eventuell tvist följer Billebro ARN:s rekommendationer.
|
|
|
Allt inom ljud & ljus & DJ – Hyr eller köp ljud eller DJ-utrustning. Bygg upp en speciell atmosfär till eventet, festen eller ditt framträdande. Välj ljud- och ljussystem med omsorg! Hos Billebro hittar du allt som behövs inom ljud och ljus. Hyr eller köp din PA eller DJ-utrustning, komplettera eventet med nya PA-högtalare till förmånliga priser. Vi som arbetar här är själva DJ:s, musiker, ljudtekniker och studiotekniker, vi vet vad vi snackar om och vi kan ge dig goda råd och bra support. Vårt breda sortiment samt vår kunskap inom ljud och ljus hjälper dig att bygga upp den perfekta lösningen! Och du, vi hjälper även till med installationen! Upp till 2 års delbetalning för max 50 000 kr via Klarna, ett år räntefritt!